Translate

Sunday

Apa Yang Menarik Di Johor Bahru???



         Assalamualaikum wbt...

              Seperti yang kita semua sedia maklum bandaraya Johor Bahru merupakan pusat bandar yang sedang meningkat maju selepas Kuala Lumpur. Ianya juga merupakan pusat pelaburan dan perniagaan strategik kerana lokasinya yang berhampiran dengan Singapura. Di Johor Bahru terdapat pembangunan Iskandar Malaysia di samping Johor Bahru sendiri sebelum ini mempunyai banyak lokasi tempat membeli belah. Iaitu syurga membeli belah bagi mereka yang gemar melancong sambil ber shopping.. Sekarang ini terdapat beberapa lokasi tumpuan pelancong yang telah dibina. Antaranya ialah Legoland Malaysia, Kota Iskandar, Sanrio Hello Kitty Town, Puteri Harbour,  JBCC-Angry Birds atau sebelum ini dikenali sebagai Komtar, UTC @ Galleria Kotaraya, Country Garden Danga Bay, CIQ JB, Johor Premium Outlet (JPO) , Stadium Larkin , Stadium Hoki, Padang Seri Gelam @ Dataran Bandaraya Johor Bahru, Hutan Bandar Johor Bahru, Hutan Bandar MPJBT dan Taman Tasik Merdeka.

-LEGOLAND MALAYSIA-

PUTERI HARBOUR-
                                                               
-KOTA ISKANDAR NUSAJAYA-

-PINEWOOD ISKANDAR MALAYSIA STUDIOS-

-HELLO KITTY-



COUNTRY GARDEN DANGA BAY


- JOHOR PREMIUM OUTLET-



     Shopping complex antaranya : The Zone (zon bebas cukai) , City Square, Danga City Mall, KSL Shopping Centre, Pelangi Shopping Mall,  Holiday Plaza, Sutera Mall, Angsana, The Store @ Sentosa, Gedung Kain Jakel, Perling Mall, Aeon @ Jusco, Tesco, Giant, Mydin, Skudai Parade, Carrefour, A-Mart @ Kempas, Maslee, Kipmart @ Tampoi.


-Lampu Sky Light di Jalan Ibrahim-




-BAZAR KARAT @ JB-


         Di samping itu terdapat juga kemeriah diwaktu malam seperti Pasar Borong Pandan untuk membeli barang-baarang basah dan barang keperluan dengan harga berpatutan,  Bazar Karat berhampiran di Legaran Segget yang terletak di bandaraya Johor Bahru yang menjual pelbagai barang dengan harga yang lebih rendah, selain itu terdapat pelbagai hiasan lampu-lampu yang indah pada waktu malam di sekitar bandaraya johor bahru terutamanya di Jalan Ibrahim yang dilimpahi cahaya lampu Sky Light.

-MEE REBUS TULANG-

-KACANG POOL-

-ABC KG MELAYU-

-SENIBONG SEAFOOD VILLAGE-


      Terdapat pelbagai makanan enak dan tempat makanan menarik yang boleh didapati di Johor. Antaranya: Asam Pedas, Mee Rebus Haji Wahid, ZZ Sup Tulang, Bubur No 1 Sentosa, ABC Kampung Melayu, Mee Bandung Muar, Beriani Gam, MS Beriani, Medan Selera Tepian Tebrau, Senibong Seafood Village @ Permas, Captain Steam Boat, Lanun Steam Boat, Restoran Singgah Selalu Malay Village, Banafee Village, Bigfood F&B, Burger Bakar Abang Burn, Ais Krim Pasu @ Pasar Borong Pandan, LC Catering, Nasi Lemak Goreng , Kacang Pool Haji @ Larkin Bomba.

Jika ingin bekunjung ke johor bahru untuk melancong, atau apa-apa tujuan dan tidak ada tempat yang
sesuai untuk menginap bolehlah bekunjung ke homestay kami di

LIEZA HOMESTAY JB

Iaitu yang terletak diNo 50 Jalan Padi Bandar Baru Uda,81200 Johor Bahru, Johor
Homestay kami mempunyai 4 bilik tidur dan 3 bilik mandi, iaitu segala kelengkapan rumah seperti perabot dan perkakasan dapur serta  eletrik dan Astro telah siap sedia. Kami sedia memberikan perkhidmatan yang terbaik buat anda..

Boleh hubungi kami untuk maklumat lanjut:



No Telifon: 016-786 2934 (Puan Haliza)
No Telifon: 016-756 2061, 017-846 2016 (En Hairy Azly)
Email:          lieza.homestaybbu@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...